About me: . . . CV . . . WORKs . . . BtS . . . INTERVIEWs . . . REVIEWs . . . IMDb . . . VIMEO . . . LIVING LINES LIBRARY . . . Más filmekről és alkotókról . . . Zenebona

2009. november 12., csütörtök

Corto Maltese: La cour secrète des Arcanes with Model Sheets


Ó, azok a régi szép kezdeti idők!
A második (és mostanáig utolsó) film, amin még Kecskeméten dolgoztam. Fázisolással kezdtem, amit néhány hónapig csináltam, majd gondoltam egyet és lementem a karakterellenőrökhöz, hogy megkérdezzem, vihetnék-e jelenetet, amiben a kulcsrajzokat is én tisztázom le. Pillanatnyi zavart láttam az arcukon, de nem ellenkeztek és átmeneti bódultságukat kihasználva megragadtam egy ilyen jelenetet és visszaszaladtam dolgozni.
Milyen jó kezdő pénz volt, sok-sok reggeli éledező hanggal. Héhhéjj, ebben az időszakban gyakran ébredt mellettem a nap.



A franciáknál nagy hagyománya volt a Corto Maltese képregénynek, ami még 1967-ben jelent meg először Hugo Pratt tollából. Tehát akkor már több mint 30 éve létezett és erősen jelen volt a gallok kultúrájában.
Többek között ezért sem volt mindegy, hogyan kanyarírjuk mi itt Magyarhonban Corto mélyen tisztelt orrvonalát.
A franciák szőrözősek voltak, de jó volt velük dolgozni.



A nyertes epizód, amelyből a film készült, a három füzetes 'Szibériában'.







És néhány szépséges modellap a készülő filmhez, számomra erős nosztalgiával.























2 megjegyzés:

Scal írta...

Nekem nagyon tetszett ez a film, és nagyon fáj, hogy a többi hat rész nem jött el még hozzánk. Akkor ezeket is itt készítették Kecskeméten? Vagy csak az első részt? Vagy hogy volt ez?

Peter Nagy-Galambosi írta...

Tudtommal csak az első film egy részén dolgozott a Kecskemétfilm. Bocs a késői válaszért. :)